שאיבת חלב אם ואחסונו

טבלת אחסון חלב אם

אחד הנושאים שנוגעים לכל אמא מניקה היא האם לשאוב וכיצד. הנושא הזה הוא למעשה תחום רחב מאד משום שכדי להחליט לשאוב, צריך להבין קודם מהי הסיבה לשאיבה. למשל, אם את אמא שמעוניינת למנוע גודש בימים הראשונים לאחר הלידה, הרי שכדאי לך דווקא להניק לפי דרישה ולמנוע ייצור ייתר שעלול להיגרם על ידי גירוי גדול מדי של הנקות ושאיבות. דוגמא שונה, אם את אמא סובלת מחוסר ייצור, או עיכוב בייצור, אז דווקא כן כדאי לשאוב ולעודד את ייצור החלב, או לחילופין להיעזר בכוס טפטופים. במצב כזה של בעיה בייצור החלב, בהחלט כדאי להתייעץ עם יועצת הנקה שתיצור איתך יחד תכנית לניהול ההנקה והשאיבות. אגב, במצב כזה ייתכן והיועצת אף תמליץ לך לנטול תוספים לעידוד ייצור החלב יחד עם ההנקות והשאיבות.

איזו משאבה לבחור והאם לקנות או לשכור

קיימות מספר רב של משאבות ידניות וחשמליות. בחירת המשאבה תלויה בסיבה שבגינה את מעוניינת לשאוב. לדוגמא, אם את אמא לתינוק פג, ההמלצה בד”כ תהיה לשאוב לפחות 8-12 שאיבות ביממה בכדי לעודד את ייצור החלב. במקרה כזה, נרצה משאבה חזקה שתוכל לחקות את פעולת היניקה של התינוק בצורה אופטימאלית ועם מנוע חזק וגדול שיוכל לעמוד בעומס. לכן, נבחר במכונה בדרגת בית חולים דו-צידית. זוהי משאבת חלב שאותה שוכרים ולא רוכשים. אגב, משאבות בדרגת בית חולים הן המשאבות היחדות שמותן להעביר בין אישה לאישה. כל משאבה אחרת, אפילו אם רכשנו סט שאיבה חדש, אינה מותרת להעברה לפי הנהלים. דוגמא נוספת להתלבטות באיזו משאבה לבחור היא כשאמא חוזרת לעבוד ותצטרך לשאוב במהלך יום העבודה. במצב כזה נמליץ על משאבה קלה לנשיאה ודו צדית.

לסיכום, בכל מקרה של שאיבה ובחירת משאבת חלב, נשקול נתונים שונים כמו כמות החלב הדרושה, היכולת והנתונים הטכניים לשאיבה, האם ניתן לשאוב ולהניק גם יחד, מצב השדיים, ומצבו הבריאותי של התינוק.

כיצד לשאוב

  • חשוב תמיד לעיין בעלון לצרכן לפני השימוש ולפעול לפי הוראות היצרן לגבי השימוש במשאבה ושמירה על ניקיונה.
  • לפני מגע עם המשאבה והכלים לשטוף ידיים עם מים וסבון.
  • להכין כלי המיועד לאחסון החלב (שקית חלב אם, כוסית עם פקק וכו’)
  • להכין את המשאבה עם כל הכלים, אחרי שווידאת כי הכלים הבאים במגע עם החלב נוקו ועברו סטריליזציה.
  • העדיפי משאבה דו צדדית שתחסוך לך זמן ותייעל את השאיבות. אם המשאבה שלך מיועדת לשאיבת צד אחד בכל פעם, תוכלי לשאוב מצד אחד עד לריקון ולעבור לצד השני או לשאוב לסירוגין. ישנם מצבים הדורשים התייחסות לזמן השאיבה או לשאיבה עד להקלה ועוד.

 

אחסון החלב

רצוי להשתמש במיכל או שקית אחסון בנפרד לכל שאיבה. יש לכתוב עליהם את התאריך שנשאב ולסדר לפי תאריכים במקפיא או במקרר. סדר ההפשרה והשימוש יהיה כך שמה שנשאב ראשון יהיה לשימוש ראשון.

מומלץ לחלק את המנות לגודל המנה שהתינוק אוכל, למניעת בזבוז.

 

הפשרה וחימום החלב:

ניתן להפשיר מחוץ למקרר בכלי עם מים חמימים ומומלץ להגיע לטמפ’ החדר ולא יותר.

ניתן להעביר חלב שהוקפא למקרר ואז להשתמש בו תוך 24 שעות. מומלץ לא להעביר ממצב של קפוא לחום ישיר.

שימו לב, אין להפשיר חלב-אם במים רותחים או חמים מאד, אין לחמם במיקרוגל ואין לנער בחוזקה.

שתפו

עדי קורנגולד חיון

עדי קורנגולד חיון

מייסדת BaLaOlam
אחות R.N Bs.C יועצת הנקה ויועצת שינה

תגובות

חברת BaLaOlam נולדה מתוך ההבנה שצריך לעטוף את התינוק – ואתכם ההורים שלו, במעטפת של פתרונות שיכווינו אתכם בכל הצמתים המשמעותיים לאורך הדרך. מתוך הכרת הצמתים האלה איגדנו במקום אחד את כל מה שצריך כדי להיות הורים מעולים ומעודכנים, משלבי ההיריון והלידה ועד גידול הבייבי שלכם.
לשם כך אנחנו מעמידים לרשותכם תוכניות הכשרה הורית שיובילו אתכם צעד אחר צעד במסע ההורי, עם כל מה שיגרום לכם לתפקד בביטחון ובהצלחה כבר מתקופת ההיריון והלידה. בנוסף, תוכלו לבחור בחנות שלנו מגוון רחב של מוצרים שנבחרו בקפידה ע”י צוות המומחים של BaLaOlam, ולרכוש גם מפגשי ייעוץ עם אנשי מקצוע שילוו אתכם במסע ההורי.

מאמרים אחרונים

מגע עור לעור

מגע עור לעור

מגע עור לעור (באנגלית נקרא SSC) מגע עור לעור משמעותו

עקבו בפייסבוק

ממליצים עלינו

הירשמו לעידכונים

עגלת הקניות0
There are no products in the cart!
המשך קניות
0
דילוג לתוכן