מגע עור לעור

מגע עור לעור

מגע עור לעור (באנגלית נקרא SSC)
מגע עור לעור משמעותו להניח  את התינוק עירום על העור החשוף שלך. עור לעור זוהי הדרך הטבעית והאינסטינקטיבית ליצור קשר עם התינוק, לעודד הנקה ואף לייצב מדדי חיים חיוניים כמו לחץ דם, חום הגוף, ערכי סוכר ואף מניעת בכי.

בהנקה, עור לעור מוביל להיצמדות טובה יותר ששל התינוק לשד. כאשר את מערסלת את התינוק אליך עור לעור, יש סיכוי גבוה יותר שהוא ייצמד בצורה נכונה וטובה. הסיבה לכך היא שעור לעור עוזר לעורר את רפלקס היניקה של התינוק והוא גם עוזר לשמור על חום התינוק, מה שהופך אותו לרגוע יותר.

עור לעור מייצב את טמפרטורת הגוף של התינוק. זה חשוב במיוחד בשעות הראשונות לאחר הלידה כשהתינוק מסתגל לעולמנו. בהקשר להנקה, כשהתינוק מרגיש חמים ונעים, קל לו יותר לתפקד, להישאר ער ולינוק.

המגע הרציף של עור לעור משחרר את הורמון האוקסיטוצין שמסייע להנקה רבות אך גם גורם לתינוק ולאמא לתחושת רוגע ולהתאהבות 🙂

מגע העור לעור מוביל לסיכויים גבוהים יותר להנקה בלעדית. מחקרים הראו כי תינוקות שנחשפים למגע זה בשעות הראשונות לאחר הלידה נוטים לינוק פרקי זמן ארוכים יותר. סביר להניח שהסיבה לכך היא שעור לעור עוזר לבסס טוב יותר את ההנקה מההתחלה.

 

מגע העור לעור עוזר לווסת את הנשימה ואת קצב הלב של התינוק. מגע זה עוזר לשמור על התינוק רגוע ונינוח, מה שיכול לעזור לווסת את הנשימה ואת קצב הלב שלו.

עור לעור מגן על התינוק מפני זיהומים. העור של אמא מכיל חיידקים טובים שיכולים לעזור להגן על התינוק מפני זיהום. במגע זה, יש העברת חיידקים אלו מהאם לתינוק, מה שיכול לעזור לחיזוק המערכת החיסונית של התינוק.

לפגים, מגע עור לעור נמצא כאחד התורמים הגדולים להתאוששות ולגדילה תקינים. בפגיות בבתי החולים זה נקרא “קנגרו” ואף עושים הרבה מבצעי קנגרו לעידוד המגע המבורך הזה.

איך בתכל’ס לעשות עור לעור:
• הניחי את התינוק עליך כשגופו חשוף על עורך החשוף.
• אם קר, תוכלו להתכסות בשמיכה קלה.
• הירגעי ותהני מהזמן המיוחד הזה עם התינוקי שלך.

מתי לעשות עור לעור:
•  ניתן ורצוי לעשות מיד לאחר הלידה. המשיכו כל עוד אתו התינוקי שלך נהנים מהמגע.
• ניתן לעשות מגע עור לעור גם במהלך היום וגם בלילה.
• אין דרך נכונה או לא נכונה לעשות עור לעור. פשוט תעשי מה שמרגיש לך ולתינוקי נוח.

טיפים עבור SSC:
• אם את לאחר ניתוח קיסרי, את עדיין יכולה לעשות עור לעור. בקשי מהרופא.ה או המיילדת שלך לעזור לך להתחיל כבר בחדר הלידה.
• אם אתה מרגישה מוצפת או לחוצה, זה בסדר לקחת הפסקה. תמיד תוכלי לחזור אל העור לעור מאוחר יותר.
• אם יש לך חששות לגבי איך, מתי וכיצד מבצעים, מוזמנת לפנות ליועצת ההנקה.

זכרי, עור לעור היא  דרך פשוטה וטבעית להתחיל הנקה, לייצב מדדי חיים ולהכיר ולהיקשר אל התינוק. בנוסף, אינה עולה כסף ולא דורשת אמצעים מיוחדים. לכן, תתחילי ותראי איך את מרגישה עם זה.

אגב, כתבתי בפנייה לאמא, אבל עור לעור מומלץ וכדאי גם לאבא 🙂

שתפו

Picture of עדי קורנגולד חיון

עדי קורנגולד חיון

מייסדת BaLaOlam
אחות R.N Bs.C יועצת הנקה ויועצת שינה

תגובות

חברת BaLaOlam נולדה מתוך ההבנה שצריך לעטוף את התינוק – ואתכם ההורים שלו, במעטפת של פתרונות שיכווינו אתכם בכל הצמתים המשמעותיים לאורך הדרך. מתוך הכרת הצמתים האלה איגדנו במקום אחד את כל מה שצריך כדי להיות הורים מעולים ומעודכנים, משלבי ההיריון והלידה ועד גידול הבייבי שלכם.
לשם כך אנחנו מעמידים לרשותכם תוכניות הכשרה הורית שיובילו אתכם צעד אחר צעד במסע ההורי, עם כל מה שיגרום לכם לתפקד בביטחון ובהצלחה כבר מתקופת ההיריון והלידה. בנוסף, תוכלו לבחור בחנות שלנו מגוון רחב של מוצרים שנבחרו בקפידה ע”י צוות המומחים של BaLaOlam, ולרכוש גם מפגשי ייעוץ עם אנשי מקצוע שילוו אתכם במסע ההורי.

מאמרים אחרונים

תאומים בן ובת

תאומים

  כל הורה לתאומים יאמר שאין ברכה גדולה יותר מלקבל

עקבו בפייסבוק

ממליצים עלינו

הירשמו לעידכונים

עגלת הקניות0
There are no products in the cart!
המשך קניות
0
דילוג לתוכן