כמה משקל מומלץ לעלות בהריון

אישה בהריון מודדת היקף בטן
במהלך ההריון נשים עולות במשקל. כיצד המשקל הזה מחולק? מהי העלייה התקינה במשקל?
בואי נעשה פה קצת סדר. שימי לב שהמשקלים שתראי פה למטה מייצגים את הממוצע באוכלוסייה. נשים נמוכות וקטנות, לרוב יהיו עם תינוקות קטנים יותר. הסיבה לכך קשורה גם בגנטיקה וגם בגלל שיש מעט פחות מקום לתינוק לגדול בבטן קצרה וקטנה יותר. לעומת זאת, אישה גבוהה תישא בקלות יותר עובר גדול יותר ברחמה משום שיש יותר מקום לעובר לגדול ולנוע.חשוב לדעת, שגם במהלך ההריון יש הבדלים באופן כללי בגדילה. זה נכון שאנחנו רוצים לראות את כל העוברים גדלים “לפי הספר” אבל לא תמיד הדבר הוא כך. גדילה היא הסימן הברור ביותר שהכל תקין בהריון אבל מכיוון שהאמצעים להערכה כיום לא מדויקים, כך גם הערכת המשקל והגדילה עצמן. ובכל זאת, לטובת מי שרוצה ואוהבת מספרים, ריכזנו עבורך את חלוקת תוספת המשקל בהריון:

התינוק: 3.3 ק”ג

השליה: 0.6 ק”ג

מי השפיר: 1 ק”ג

הרחם: 1 ק”ג

השדיים: 0.5 ק”ג

הדם: 1.1 ק”ג

נוזלים: 1 ק”ג

מאגרי שומן: 3.5

בסה”כ: 12-16 ק”ג לאישה שהחלה את ההריון במשקל תקין.

אישה שהחלה את ההריון במשקל נמוך מדי מומלץ שתעלה בין 12-18 וזו שהחלה במשקל עודף מומלץ לה לעלות בין 6-12 ק”ג. כלומר, ככל שאשה מתחילה הריון במשקל נמוך יותר, כך עליה יותר גדולה נחשבת פחות בעייתית ולהיפך. בכל אופן, הקפידו על תזונה מגוונת ובריאה. הרבו בשתיית מים, באכילת ירקות וחלבונים ונסו להערך עם מאכלים קטנים ומזינים למקרי רעב פתאומיים ומניעת בחילה.

 

 

 

שתפו

Picture of עדי קורנגולד חיון

עדי קורנגולד חיון

מייסדת BaLaOlam
אחות R.N Bs.C יועצת הנקה ויועצת שינה

תגובות

חברת BaLaOlam נולדה מתוך ההבנה שצריך לעטוף את התינוק – ואתכם ההורים שלו, במעטפת של פתרונות שיכווינו אתכם בכל הצמתים המשמעותיים לאורך הדרך. מתוך הכרת הצמתים האלה איגדנו במקום אחד את כל מה שצריך כדי להיות הורים מעולים ומעודכנים, משלבי ההיריון והלידה ועד גידול הבייבי שלכם.
לשם כך אנחנו מעמידים לרשותכם תוכניות הכשרה הורית שיובילו אתכם צעד אחר צעד במסע ההורי, עם כל מה שיגרום לכם לתפקד בביטחון ובהצלחה כבר מתקופת ההיריון והלידה. בנוסף, תוכלו לבחור בחנות שלנו מגוון רחב של מוצרים שנבחרו בקפידה ע”י צוות המומחים של BaLaOlam, ולרכוש גם מפגשי ייעוץ עם אנשי מקצוע שילוו אתכם במסע ההורי.

מאמרים אחרונים

מגע עור לעור

מגע עור לעור

מגע עור לעור (באנגלית נקרא SSC) מגע עור לעור משמעותו

עקבו בפייסבוק

ממליצים עלינו

הירשמו לעידכונים

עגלת הקניות0
There are no products in the cart!
המשך קניות
0
דילוג לתוכן