את מלטפת את הבטן כל ההריון. רוצה לדעת מה זה עושה לתינוק שבפנים?

אישה בהריון מלטפת את הבטן

השפעות המגע על עובר ועל תינוק

אחד הדברים שכמעט כל ההריונות חוות ההוא את הצורך לגעת, ללטף ולגונן על הבטן והעובר בגדל בתוכה. המגע הזה מלמד את אמא לגבי הגדילה, לגבי תנועתיות העובר והתגובות שלו למצבים מסוימים.

המגע הוא אחד הדברים החשובים בחיינו. הוא משחרר הורמונים מרגיעים ומרפים כמו אוקסיטוצין, הורמון האהבה. המגע מווסת לנו תחושות פיזיות ונפשיות ומעניק תחושת בטחון, עידוד ומסוגלות. אבל במגע טמונים עוד סודות רבים.
אם את כבר בהריון, את יודעת שליטוף הבטן או חיבוק שלה גורם לך להרגיש ממש טוב. כיום, אנחנו יודעים שעוברים גם חשים טוב, ומגיבים היטב למגע הזה.

יתרה מכך, במחקרים שונים, הראו שתינוקות מגיבים באופן שונה למגע של אמא ומגע של מישהו אחר. איך התגובה התקבלה? בקצב או תנועות שונות שהעידו על קבלת הגירוי, העיבוד שלו והתגובתיות אליו.

ככל שעובר יקבל גירויים חוזרים ונשנים, הוא יזהה אותם יותר ויותר ואף יתרגל אותם לחיים שבחוץ. למשל, עובר רגיל לקולה ולמגעה של אמא במהלך ההריון, אבל אם בנוסף, ישמע את קולו של אבא או מטפל עיקרי נוסף שידבר או ישיר אל הבטן ההריונית בתדירות גבוהה, יזהה את הקול גם לאחר הלידה ויחוש גם אתו בנוח. כך גם לגבי הליטוף והמגע, הרוך וקצב הליטוף שיהיו מוכרים יותר.

החודשים של ההריון מביאים איתם קשיים רבים. ביניהם הצורך לטפח ולאהוב משהו או יותר נכון מישהו שמעולם לא פגשת. כשאנחנו נוגעים בבטן ומלטפים אותה, אנחנו נכנסים לעולם שלם של אהבה. מדמיינים שאנחנו מחבקים אותו ושהוא מחבק אותנו חזרה. המחשבות האלה גורמות לנו להיקשרות, לבונדינג עם העובר וגורמות לתקופת ההמתנה והמתח להיות נסבלים יותר.

בנוסף, נשים רבות נדהמות לטוב או לרע מהשינוי הגופני שחל בהן. הליטוף של הבטן, קצת גורם לנו גם למידת החסד והרחמים כלפי עצמינו ומאפשר לנו להמשיך לגדל את הדבר המדהים הזה עם קצת יותר סלחנות ופחות שיפוטיות.

לסיכום, תגעו, תלטפו, תחבקו ותאהבו את הבטן.

 

שתפו

Picture of עדי קורנגולד חיון

עדי קורנגולד חיון

מייסדת BaLaOlam
אחות R.N Bs.C יועצת הנקה ויועצת שינה

תגובות

חברת BaLaOlam נולדה מתוך ההבנה שצריך לעטוף את התינוק – ואתכם ההורים שלו, במעטפת של פתרונות שיכווינו אתכם בכל הצמתים המשמעותיים לאורך הדרך. מתוך הכרת הצמתים האלה איגדנו במקום אחד את כל מה שצריך כדי להיות הורים מעולים ומעודכנים, משלבי ההיריון והלידה ועד גידול הבייבי שלכם.
לשם כך אנחנו מעמידים לרשותכם תוכניות הכשרה הורית שיובילו אתכם צעד אחר צעד במסע ההורי, עם כל מה שיגרום לכם לתפקד בביטחון ובהצלחה כבר מתקופת ההיריון והלידה. בנוסף, תוכלו לבחור בחנות שלנו מגוון רחב של מוצרים שנבחרו בקפידה ע”י צוות המומחים של BaLaOlam, ולרכוש גם מפגשי ייעוץ עם אנשי מקצוע שילוו אתכם במסע ההורי.

מאמרים אחרונים

מגע עור לעור

מגע עור לעור

מגע עור לעור (באנגלית נקרא SSC) מגע עור לעור משמעותו

עקבו בפייסבוק

ממליצים עלינו

הירשמו לעידכונים

עגלת הקניות0
There are no products in the cart!
המשך קניות
0
דילוג לתוכן